12 edycja konkursu „Poznaj Świat ze SKAT” została zakończona!

Dziękujemy Państwu za wszystkie zgłoszone fotografie, a głosującym za aktywne głosowanie. W tej edycji zgłosiliście Państwo rekordową liczbę prac w całej historii konkursu. Bardzo nas cieszy stale rosnąca popularność konkursu oraz to, że docieramy do podróżników-pasjonatów fotografii, otwartych i wrażliwych na piękno otaczającego świata. W 12 edycji otrzymaliśmy wiele przykuwających uwagę fotografii, niemal z wszystkich kontynentów. Zdjęcia zostały wykonane podczas bliskich i dalekich wędrówek. Przedstawiały także miejsca, w których fotografujący mieszkają na stałe. Poziom był bardzo wyrównany, dlatego jury konkursowe miało trudne zadanie.

Wszystkim Zwycięzcom i uhonorowanym Autorom serdecznie gratulujemy!
Zapraszamy do obejrzenia wyłonionych fotografii.

Zachęcamy do udziału w kolejnej, 13 edycji konkursu, która odbędzie się wiosną 2018 roku.
Morska przygoda czeka na Ciebie!

Magdalena
Mikołajczak
DZIENNIK PODRÓŻY ZWYCIĘZCY
Zobacz relację ze zwycięskiego rejsu
Zobacz relację

I miejscem jury postanowiło nagrodzić Panią Magdalenę Mikołajczak za zdjęcie podróżniczki wykonane na szczytach wulkanicznej wyspy Fuerteventura (Hiszpania). Zdjęcie ujęło jury swoją naturalnością, symetrią oraz niezwykłym obrazem dzikiej przyrody.

Wyspa Fuerteventura, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

„Fuerteventura była między innymi prezentem od mojego chłopaka z okazji moich urodzin (7.12). Na wędrówkę wybraliśmy się od samego rana w Mikołajki 6 grudnia 2016 roku wraz z Mikołajowymi czapkami z białymi pomponami (które na początku trzymaliśmy w plecaku). Celem naszej wyprawy było ujrzenie oceanu po drugiej strony wyspy. Pomimo upalnej pogody na dole, blisko szczytu zerwał się zimny wiatr i nadeszła mgła, przez którą ledwo co widzieliśmy się na wzajem. Szliśmy dzikim kanionem. Do szczytu było jeszcze ok. 20 min drogi. Byliśmy ubrani w krótkie rzeczy, a w plecakach mieliśmy tylko Mikołajkowe czapy i ręczniki, którymi szybko się okryliśmy. Kiedy weszliśmy już na szczyt zobaczyliśmy tylko skrawek oceanu i stromą skarpę. Wracaliśmy już całą drogę w czapkach i ręcznikach ;)

To był nasz pierwszy raz na Wyspach Kanaryjskich. A czy polecam?

Początkowo nie byłam zachwycona wyborem miejsca, ponieważ lubię zieleń, a wyspy wulkaniczne nią nie grzeszą. Jednak po tej wycieczce i po unikalnych (również pustynnych) krajobrazach zmieniłam zdanie.”

W nagrodę Pani Magdalena wraz z osobą towarzyszącą będzie miała okazję wypłynąć w rejs promem do Skandynawii w relacji Świnoujście - Ystad - Świnoujście. Rejs ufundowany jest przez firmę Unity Line - polskiego operatora promowego. Na naszą Laureatkę czekają: nadmorskie Świnoujście położone w tzw. Krainie 44 Wysp, a także Ystad - urokliwe, zabytkowe miasto portowe słynące z kolorowej zabudowy, średniowiecznych atrakcji, a także malownicze okolice południowej Szwecji.

Mamy nadzieję, że rejs oraz skandynawskie krajobrazy zainspirują Panią Magdalenę do powstania nowych, zachwycających zdjęć.

Izabela
Mackiewicz

II miejscem jury postanowiło nagrodzić zdjęcie Pani Izabeli Mackiewicz przedstawiające stary most  kolejowego w Mierzwicach, w pobliżu stacji Fronołów. Jury zachwycił industrialny nastrój tego stalowego zabytku techniki z początku XX wieku, prawdopodobnie projektu carskiego inżyniera Fronołowa.

Most kolejowy w Mierzwicach nad Bugiem, województwo mazowieckie

„Zdjęcie zrobiłam na starym moście w Mierzwicach, w pobliżu stacji Fronołów. Jest to niewielka miejscowość nad Bugiem, nad którym na początku XX wieku zawieszono żelazną konstrukcję mostu. Obecnie pociągi jeżdżą tam dość rzadko, dlatego musiałam odczekać długą chwilę zanim nadarzyła się okazja, aby uchwycić jeden z nich. Aby oddać surowy charakter tego miejsca postanowiłam wykonać zdjęcie w wersji czarno-białej.”

Mariusz
Pietrzak

III miejsce zdobyło zdjęcie Pana Mariusza Pietrzaka przedstawiające malownicze miasteczko Manarola leżące w regionie Liguria we Włoszech, stanowiące część Parku Narodowego Cinque Terre. Park należy do światowego dziedzictwa kulturalnego i przyrodniczego UNESCO.

Miasteczko Manarola, region Liguria, część parku Cinque Terre, Włochy

„Park Cinque Terre we Włoszech to kolejny cel naszych podróży po odwiedzeniu Toskanii, Dolomitach i Norwegii. Na zdjęciu jedno z malowniczych miasteczek - Manarola.”

Pani Izabela i Pan Mariusz, a także Autorzy, których zdjęcia szczególnie wyróżniły się w konkursie otrzymują zestawy promowych i gdańskich upominków. Poza przewidzianymi 3 wyróżnieniami, jury postanowiło uhonorować także dodatkowe 3 fotografie.

Wszystkim Zwycięzcom i uhonorowanym Autorom serdecznie gratulujemy!

Ryszard Rząd

Żegary - miejscowość położona w województwie podlaskim

„Zdjęcie zrobiłem będąc na urlopie w Żegarach nad jeziorem Gaładuś (piękna nazwa, nieprawdaż? ;) ) na pograniczu polsko-litewskim. Woda na pierwszym planie nie jest wspomnianym jeziorem, lecz małym stawkiem w pobliżu.Był taki moment, przed zachodem słońca (które miałem za plecami), że czas i powietrze zastygły na kilka minut. To było niesamowite wrażenie.”

Rafał Dziorek
Gondolierzy, Wenecja, Włochy

„Zdjęcie wykonałem w czerwcu 2013 roku w Wenecji. Liczne gondole i taksówki wodne zachęcają turystów do spędzenie paru chwil na wodzie. Jednocześnie jest to najlepszy sposób przemieszczania się w Wenecji. Na pokładzie można poczuć się jak jeden bohaterów filmów, których akcja dzieje się w tym pięknym mieście...”

Aleksandra Ćwikła

Nad rzeką Biebrza w okolicach Goniądza, województwo podlaskie

Lot balonem to wspaniała przygoda. Polecam gorąco to miejsce osobom kochającym przyrodę i ciszę. Nadesłane na konkurs zdjęcie zostało wykonane nad rzeką Biebrza w okolicach Goniądza. Okolice Biebrzy zwiedzałam ponieważ zawitałam z wizytą w Goniądzu u rodziny. Wcześniej rodzina mieszkała w Białymstoku, więc odwiedziłam tereny Goniądza po raz pierwszy. Byłam zachwycona naturą, ilością ptactwa i otaczającą zielenią. Moja rodzina z tamtych stron pasjonuje się lotami balonowymi i dzięki temu przeżyłam tak ciekawą przygodę.

Barbara Gil-Czuczwara

Park Narodowy Hardangervidda, Południowa Norwegia

Park Hardangervidda leży na południu Norwegii i zajmuje 342200 ha, utworzony został w 1970. Obejmuje otwarty, bezleśny teren płaskowyżu utworzonego przez lodowiec, poprzecinany pasmami niewysokich gór. Płaskowyż dostarcza wielu wspaniałych wrażeń. Wydaje się być nie tknięty ludzką stopą. Taki przysłowiowy krajobraz księżycowy. DLACZEGO zgłosiłam akurat to zdjęcie na konkurs? Związana jest z tym pewna historia. Dawno temu pewien Szwed powiedział mi, że zwiedził niemal cały świat, ale nie widział piękniejszych miejsc od NORWESKICH FIORDÓW... Wtedy nie przywiązywałam wagi do jego słów, ponieważ wydawało mi się, że po wielu podróżach po Europie nic mnie nie zaskoczy...że nie ma piękniejszych miejsc niż Dubrovnik, czy Paryż. W głębi serca marzyłam jednak, żeby zobaczyć te fiordy z bliska.  Po wielu latach, pewnego kwietniowego ranka 2008 r mój Ukochany powiedział, że zabiera mnie w podróż moich marzeń…właśnie do Norwegii. Zaczęliśmy podróż Bergen. Zakochałam się w norweskiej surowej przyrodzie. Nie da się opisać słowami tej krainy wielkich przestrzeni, tej bezkresnej czystej bieli zaśnieżonego płaskowyżu, tej scenerii zamarzniętych ogromnych jezior, tych rwących wodospadów. Robiłam dziesiątki zdjęć, żeby zabrać ten czar ze sobą. Wtedy zrozumiałam zachwyt z opowieści Szweda i uwierzyłam, że marzenia się spełniają.

Joanna Wolnik

Rondvassbu, Park Narodowy Rondane / Rondane Nasjonalpark, Norwegia

„Zdjęcie powstało podczas podróży po Norwegii. PromySKAT pomogły nam zrealizować podróż. Park Rondane to niesamowite, miejsce, którego nie może zabraknąć na liście odwiedzanych miejsc w tym kraju. Przepiękne widoki zapierają dech, do tego cisza, przebiegające owieczki i czasem spotykani uśmiechnięci turyści zmierzający  lub wracający ze schroniska.”

Aleksandra Dworecka

Grand Canyon, Arizona, Stany Zjednoczone Ameryki

„Zdjęcie zrobiłam podczas mojej pierwszej wycieczki po USA. W uwiecznionym Grand Canyon spędziłam cały dzień. Było bardzo gorąco, ale piękne widoki rekompensowały to. Jest to najpiękniejsze miejsce jakie dotąd widziałam. Podczas pobytu w USA zwiedziłam Nevade (Las Vegas), część Arizony, Nowy Jork, New Jersey oraz piękne plaże w Atlantic City. Wrażenia niesamowite, widoki wspaniałe. Oczywiście planuję polecieć do USA i to nie jeden raz. Następna wycieczka będzie na Florydę.”