11 edycja konkursu „Poznaj Świat ze SKAT” dobiegła końca!

Dziękujemy Państwu za zgłoszone fotografie, a głosującym tradycyjnie za duże zaangażowanie. Nadesłane przez Państwa zdjęcia świetnie ilustrują ideę naszego konkursu – wrażliwe poznawanie świata i dzielenie się niezapomnianymi wspomnieniami uwiecznionymi w kadrze.

Podczas tej edycji wpłynęło mnóstwo fotografii z różnych części świata: krajobrazy Polski od Bałtyku po Tatry, a także kadry z różnych krańców Europy czy Afryki. Niezmiernie cieszy nas zróżnicowanie geograficzne i tematyczne zdjęć – otrzymaliśmy nastrojowe pejzaże i malownicze krajobrazy, portrety zrobione podczas podróży czy niesamowite widoki cudów natury.

Obserwujemy stale rosnący poziom nadsyłanych fotografii, dlatego też z każdą edycją jury staje przed ciężkim wyborem.

Izabela
Urbaniak
DZIENNIK PODRÓŻY ZWYCIĘZCY
Zobacz relację ze zwycięskiego rejsu
Zobacz relację

I miejscem jury postanowiło nagrodzić Panią Izabelę Urbaniak za zdjęcie majestatycznego widoku szczytów ze schodzącymi alpinistami wykonane w Argentynie na lodowcu Perito Moreno.

Lodowiec Perito Moreno w Agentynie

Zdjęcie zrobiłam w Argentynie na lodowcu Perito Moreno. Podczas wycieczki górskiej zauważyłam z daleka alpinistów schodzących w dół ze szczytu góry. Wyczekałam aż ustawią się na ostatniej linii prostej i stworzą tą samą linię co wierzchołki lodowca.

W nagrodę Pani Izabela wraz z osobą towarzyszącą uda się w podróż promem ufundowaną przez armatora TT-Line w dwie strony w relacji Świnoujście-Trelleborg-Świnoujście. Nasza Zwyciężczyni będzie miała okazję przeżyć morską przygodę, a także zwiedzić malowniczą Południową Szwecję oraz odkryć piękno skandynawskiej natury. Mamy nadzieję, że rejs zainspiruje Panią Izabelę do powstania nowych, zapierających dech w piersiach zdjęć.

Mateusz
Zbaraszewski

II miejscem jury postanowiło nagrodzić nastrojowy, wieczorny kadr na Zamek Czocha w miejscowości Sucha nad Jeziorem Leśniańskim wykonany przez Pana Mateusza Zbaraszewskiego.

Jury zachwycił tajemniczy nastrój XIII wiecznego zamku przywołujący jego bogatą historię.

Zamek Czocha w miejscowości Sucha nad Jeziorem Leśniańskim, woj. Dolnośląskie

Ten kadr uchwyciłem podczas wędrówki wokół Jeziora Leśniańskiego.

Kinga
Jermakowicz

III miejsce zdobyło intrygujące zdjęcie Pani Kingi Jermakowicz zrobione w Czarnogórze.

Zatoka Kotorska, Czarnogóra

Widok, który można podziwiać na fotografii, został uwieczniony wcześnie rano, gdy wraz z moją towarzyszką podróży, zdecydowałyśmy się wstać bardzo wcześnie, żeby dłużej móc nacieszyć się  zapierającymi dech w piersiach widokami. Zdjęcie zrobiłam przez okno przeuroczej kawiarenki, w której piłyśmy świeżo parzoną kawę.

Pani Kinga i Pan Mateusz, a także Autorzy, których zdjęcia szczególnie  wyróżniły się w konkursie otrzymują zestawy promowych i gdańskich upominków.

Wszystkim zwycięzcom, uhonorowanym a także wyłonionym na wystawę pokonkursową Autorom serdecznie gratulujemy!

Paulina Kozera

Widok ze szczytu Sokolica w Pienińskim Parku Narodowym

„Zdjęcie zostało wykonane po 8 godzinach wędrówki po górach. Byliśmy już tak zmęczeni, że nie mieliśmy zbyt wiele sił na zdobycie ostatniego planowanego szczytu. Udało nam się jednak wejść po oblodzonych kamieniach i naszym oczom ukazał się fenomenalny zachód słońca, od razu wyciągnęłam aparat żeby uchwycić ten niesamowity widok.

Dorota Góra

Nad jeziorem Kolbudzkim, miejscowość Kolbudy, powiat gdański

Fotografia została wykonana podczas majówkowego wypadu wypoczynkowego za miasto.

Mirosław Nita

Widok na Nowy Jork z wyspy Ellis Island leżącej w granicach Jersey City

Zdjęcia zostały wykonane w Nowym Jorku (USA) na "Wyspie Imigrantów" (Ellis Island, nieopodal Liberty Island -wyspy ze słynną Statuą Wolności). Tło zdjęcia stanowi zabudowa Dolnego Manhattannu z charakterystycznym drapaczem chmur - świeżo wybudowanym - One World Trade Center.

Dwie wcześniejsze fotki wykonałem "cwaniakiem", czyli małym aparatem kompaktowym, który miałem w ręku zbliżając się do mewy spacerującej po murku okalającym wyspę. Gdy stwierdziłem, że ptak niewiele robi sobie z mojego towarzystwa, ostrożnie sięgnąłem do etui po "duży" aparat (mojego zoomowca). Gdy już miałem przygotowaną ekspozycję zdjęcia... mewa po prostu poderwała się do lotu, więc pstryknąłem, uwieczniając ptaka w pełnym locie, na tle "serca Nowego Jorku".

Koleżanka, która oglądała nasze zdjęcia z wyprawy do NYC stwierdziła, że to jest zdjęcie, którym powinienem się pochwalić i powinno zostać zgłoszone do konkursu... Mało tego, to właśnie koleżanka wyszukała ten konkurs i wprost  zmusiła mnie do udziału w nim!

Małgorzata Badałek

Wioska Hassilabied, Maroko

Zdjęcie zostało  zrobione w  2012 roku w  Hassiliabied - urokliwej wiosce w południowo-wschodniej części Maroko, której główną atrakcją są wydmy.  Było to podczas wyprawy śladami Nomadów w głąb pustyni.

Katarzyna Harsimiuk

Wodospad Gullfoss Islandia

„Jeden z wodospadów z listy najpiękniejszych na świecie – jego widok wywarł na mnie niezapomniane wrażenie.

Paulina Tomaszewska

Jaskinia Flet Reed w Guilin, Chiny

Piękno jaskini zapiera dech w piersiach. Jej majestatyczność oraz precyzyjna konstrukcja, przywoływała na myśl raczej precyzyjny projekt inżyniera niż samej natury, kojarząc się z podziemną katedrą. W środku można było przejść licznymi korytarzami i podziwiać płynące podwodne rzeki i jeziora. Przemyślane, nastrojowe oświetlenie potęgowało wrażenie piękna tego cudu natury.

Jan Ulicki

Jezioro Bled i otaczające je Alpy Julijskie, miejscowość Gaca, Słowenia

Zdjęcie wykonałem  początku kwietnia 2017 roku. Wraz z grupą znajomych wybraliśmy się na wyprawę fotograficzną do Słowenii, a później w rejony włoskiej Toskanii. Pierwszym etapem podróży była Słowenia i tamtejsze jezioro Bled, które słynie z wysepki na której znajduje się kościółek, a także pięknego otoczenia jakim są Alpy Julijskie. Aby wykonać to ujęcie musieliśmy wyjechać wysoko do góry na pobliskie wzniesienia. Wybraliśmy tzw. Złotą godzinę tuż przed zachodem słońca, dzięki czemu kolory są miększe. Dodatkowo trafiliśmy na spektakularny zachód słońca, który zjawiskowo podświetlił chmury.

Paweł Uszacki

Przy Skwerze Kościuszki, Gdynia

Fotografie zrobiłem podczas zlotu żaglowców w Gdyni. Przedstawia marynarza który jeszcze chciałby popłynąć w rejs na tak pięknym statku jak ten, czyli największym na świecie statku szkoleniowym SEDOV.